שים לב - מפתחות הרכב תמיד אתכם!

תארו לעצמכם מצב בו אתם נכנסים לרכבכם בחניה נועלים את הדלתות, חוגרים חגורת בטיחות, מתניעים את הרכב מכניסים להילוך אחורי ,מתכוננים לנסוע לאחור מביטים במראה אבל אתם לא רואים כלום ,מפני שאת שדה הראיה חוסם לכם דף נייר (או שקית ניילון) שהוצמדו לכם לחלון האחורי או אפילו בוץ שנמרח שם. 

לפתע נשמע פיצוץ קל עם תחילת נסיעתכם לפנים או לאחור "הודות" לשקית מנופחת או בלון או בקבוק פלסטיק ריק ופקוק שהושארו לכם במתכוון מתחת לאחד הגלגלים . נשמע כמו תקר בצמיג?

באופן טבעי אתם כמובן לא מכבים את המנוע אלא מעבירים למצב חניה ,פותחים את הדלת משחררים את חגורת הבטיחות ויוצאים לבדוק מה קרה.בדיוק.

באותו הרגע מזנק ממקום מחבואו הגנב ובזמן שאתם עסוקים בהסרת אותו גורם מפריע הוא נכנס לרכבכם ובורח עימו כנראה שהשארתם ברכב את התיק שלכם ובו מפתחות ,כרטיסי אשראי, פנקס שיקים ותעודות נוספות מפה קצרה הדרך לרוקן את הבית וחשבון הבנק שלכם, כי גם הטלפון הסלולארי השארתם ברכב 

לא פחות מזה כואב בכיס כיוון שבצאתכם מהרכב השארתם את מפתחותיו במתג ההתנעה ולא נטלתם אותם עימכם בעיון קל בפוליסת הביטוח המקיף של רכבכם ילמד אותכם שחברת הביטוח פטורה מלשלם פיצוי כלשהו אם מפתחות הרכב הושארו בו על ידכם וכך נתאפשרה או הוקלה גניבת הרכב.

לכן:

במצב כזה סעו עם הרכב בזהירות מהחניה והתרחקו מהמקום בו חניתם ורק לאחר מכן עיצרו את הרכב בצד וטפלו בבעיה. 

לעולם אל תצאו מהרכב שמפתחותיו נותרו בפנים וזה נכון לגבי תחנות דלק,כספומטים סמוכים,הורדת הילד לגן וכו'.

יש כנופיות שמתמחות בחטיפת רכבים ליד מקומות שנוהגים להשאיר את הרכב מונע.

ובאותו הקשר אם הגעתם לחניון פרטי ותחת ההסבר המנומס שמפאת מחסור במקומות פנויים תוכלו להחנות את רכבכם תוך חסימת רכב אחר ובתנאי שתשאירו מפתחות - לעולם אל תתפתו לעשות כך! 

גנב זריז יחכה זמן מה "לחילופי משמרות" בחניון ותמורת תשלום דמי חניה סמליים יזכה לקבל את רכבכם .אם נדרשתם להשאיר מפתחות עדיף שתלכו ברגל ממקום החניה המסודר הבא מאשר תחזרו ברגל הביתה ובלי דמי ביטוח(השארתם מפתחות ברכב)


יוצאים מהרכב מסיבה כלשהי ,המפתחות והתיק ביד !!!